Ha a vállalkozói terved jelenlegi státusza hasonlít arra, amit a képre lefirkantottam, akkor neked szól ez a rövid cikk, amelyikből megtudhatod, hogy hogyan kövezd ki magadnak a „hogy a p*ba jutok oda?” részt. Létezik az üzleti terv teljesen logikus és gondosan végiggondolt verziója, amikor valaki kitűzi a célt és meghatározza a lépéseket, amik a cél felé vezetnek, majd megteszi az egyik lépést a másik után egészen addig, amíg eléri a célt. Vannak célok, amiknél ez a megközelítés tökéletesen működik, és vannak azok az emberek, akik ilyen módon tudnak a leghatékonyabban haladni. Ha viszont épp egy olyan cél elérésén munkálkodsz, aminél ez nem működik, vagy nem olyan a természeted, hogy az ilyen jellegű logikus haladás lenne számodra a célravezető, akkor talán jobban fog tetszeni neked az „intuitív business plan„. 

Ha ezt olvasod, akkor valószínűsítem, hogy van egy elképzelésed arról, hogy milyen vállalkozást szeretnél. Ha nincs akkor adj magadnak időt, hogy ezt megfogalmazd. Hogyan szeretnéd érezni magadat benne? Milyen értékeket vagy minőségeket szeretnél adni rajta keresztül az embereknek? Ez a rész kerül bele a te „nagy bubidba”, ahová én is írtam pár dolgot a saját vállalkozásommal kapcsolatosan. 

Az életed eddigi tapasztalatai eljutattak oda, ahol most állsz. Nem a nulláról kezdesz, csomó érték, élmény, tudás és józan paraszti ész van benned már most is.  A legtöbb szakmában nem csak azt a tudást használjuk, amiben specifikusan kiképződünk, hanem integráljuk bele életünk számos más területét is. Szóval még akkor is, ha a megálmodott vállalkozásod még nem találkozott egyetlen klienssel vagy vevővel sem (egyelőre), akkor is rendelkezésedre áll korábbi tudás. Ezért nincs a kis kék kör a szaggatott vonal elején, hanem „már úton van”.  

És akkor most jöjjön a legérdekesebb rész. Hogyan hozd létre az „itt vagyok” és „ide szeretnék eljutni” útvonalat? Sok kicsi lépésből fog állni ez az út, ezt gondolom te is kitaláltad, de mi legyen a következő lépés ezen az úton? 

Ha intuitívan akarod megtalálni, ami egyben azt is jelenti, hogy ezt a lépést nem feltétlenül tudod logikusan megmagyarázni, akkor tedd rá a kezedet a nagy bubira (a vágyott célra), kapcsolódj össze vele lélekben és egyszerűen csak hagyd, hogy felmerüljön benned a következő célodra hangolt lépés. Segíthet, ha valamilyen tárggyal jeleníted meg a vágyott célodat, én például ráraktam egy ametisztet és arra tettem rá a kezemet.  

 

Az, hogy ráteszed a kezed a ráhangolódást segíti, de bármilyen más módon is összekapcsolódhatsz a céloddal, ami neked jobban megfelel. Az intuitív lépésekre azért kihívásos hallgatni, mert sokszor nem látjuk, hogy hogyan függenek össze a korábbi lépéseinkkel, illetve hogyan függenek össze azzal, amit el szeretnénk érni. Kicsit off topic-nak érződnek, pedig nem azok, és utólag mindig összeáll a kép. 

Intuitív következő lépés lehet az is, hogy azt érzed ki kell menned sétálni, vagy enni egy jó ebédet, vagy éppen az, hogy megírj valamilyen szöveget a weboldaladra. Légy nyitott arra, ami felmerül előtted. Ha pedig kifejezetten meredek következő lépés merül fel benned, akkor nyugodtan aludj rá egyet. Ne vesd el, csak nézd meg, hogy másnap is ugyanaz a gondolat kopogtat-e az ajtódon. 

Ezt a hangolódás – haladás – hangolódás – haladás folyamatot bármennyiszer megcsinálhatod. És az is lehet, hogy intuitívan megtalálod a teljesen logikus üzleti tervedet is. 🙂 

 

Maradjunk kapcsolatban

Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0