Nagyon sokan vagyunk azok, akik hiába rendelkeznek remek képességekkel, jó ötletekkel, értékes szolgáltatásokkal vagy termékekkel, mégis nehéz ezekről beszélni, egyáltalán tudatni a világgal, hogy létezünk, mert állandóan előjön az ezzel kapcsolatos szégyen, bizonytalanság, tanácstalanság és társai. Szerencsére a kedvenc coachom Marie Forleo ezzel kapcsolatosan is készített videót, ugyanis ha téged is gyötörnek az ön-reklámmal kapcsolatos kérdések, nem vagy egyedül.  

Marie egy követőjétől a következő kérdést kapta: Szia Marie, érdekel, hogy van-e valami tipped ön-reklámmal kapcsolatosan. Hogyan beszéljek jól a termékemről/szolgáltatásomról, hogy érződjön az elhivatottságom? Hogyan ne féljek attól, hogy a saját hangomon szóljak? Úgy tűnik, hogy nektek ott USA-ban ez sokkal jobban megy, mint nekünk itt Ausztráliában. Mindig szorongok, amikor a saját bizniszemet kell népszerűsítenem, mert azt érzem, hogy kérkedek vele. Victoria

Marie válasza: Gyakran halljuk a “szégyen nélküli ön-reklám”  (shameless self promotion) kifejezést, mintha a szégyen az önmagunk népszerűsítésének kötelező eleme lenne. Le kellene lassítanunk és megnézni, hogy hol tanultuk meg azt, hogy önmagunk népszerűsítése helytelen, és ami ennél fontosabb, miért fogadjuk ezt el igazságként?  Intelligens, gondolkodó emberi lényekként, miért rossz ha valami olyasmiről beszélünk, amit csinálunk, vagy amit a múltban véghez vittünk? És miért kapcsoljuk össze az öröm, önbizalom, büszkeség vagy siker érzéseit a szégyennel?  Ez őrült dolog! Én pont fordítva gondolkodok erről. Szerintem akkor kellene szégyent érezned, ha nem népszerűsíted magadat!

3 átkeretezés, hogy kicsit jobban érezd magad, amikor saját magadról beszélsz:

1. Fókuszálj arra, amit adhatsz, ahelyett amit kaphatsz

a világnak szüksége van arra a különleges ajándékra, amit te hordozol magadban, és ha visszatartod ennek népszerűsítését, akkor igazából meglopod azokat, akiknek a legnagyobb szüksége lenne rá.

Ideje elkezdeni úgy gondolkodni önmagad népszerűsítéséről mint szolgálatról, amit a közjó szolgálatába állítasz.

2. Ne törődj vele! – Nagyon sokan azért riadnak meg önmaguk népszerűsítésétől, mert attól félnek, hogy az emberek nem fogják őket szeretni, megítélik majd őket, vagy hogy teljesen idegesítőnek fogják őket gondolni. Az igazság az, hogy az emberek már most sem szeretnek téged, már most is ítélkeznek feletted és vannak olyanok is, akik számára idegesítő vagy. Ez igaz mindannyiunkra. Az igazi kérdés “Kinek a kedvéért éled az életedet?” Én magabiztos vagyok önmagam népszerűsítésében, de nem azért, mert Amerikában nőttem fel, hanem azért, mert sokkal fontosabbnak tartom a gondolataim megosztását, és azt hogy ezekkel a lehető legtöbb embernek segítsek, mint hogy úgy próbálnám élni az életemet, hogy mások ne ítéljenek meg engem, ami egyébként is lehetetlen. Kérdezd meg magadtól a következő kérdést. Mi legyen ráírva a sírkövedre, ha egyszer meghalsz? Mit mondjanak rólad az emberek a temetéseden? Hogy ” _____ nem sok vizet zavart?”

3. Ne legyél egy beakadt lemez – “Olyan csodálatos vagyok… olyan csodálatos vagyok… olyan csodálatos vagyok.” Mond el a világnak, hogy csodálatos vagy és azt is, hogy miért, de legyenek más témáid is. Gondolj csak bele. Ha állandóan a gyerekeidről beszélnél és semmi másról, vagy ha én a Trónok harcáról beszélnék állandóan, akkor ez nagyon unalmassá válna rövid idő alatt. Legyenek a tarsolyodban más témák is, figyelj arra is, hogy mások sikereit is tudd ünnepelni, és minden rendben lesz.
Az, ahogy érzel az ön-reklám kapcsán nem azért van, mert Ausztráliában születtél. A legtöbbünk abban nevelkedett, hogy az önfényezés és ön-dicséret nem kívánatosak. Azt gondolom, hogy itt az ideje, hogy mindannyian elkezdjük szétválasztani egymástól a szégyent és az önbizalmat, amikor a képességeink megosztásáról van szó. Ezt elkezdhetjük azzal, hogy emlékeztetjük magunkat

Ahelyett, hogy szégyen nélküli ön-reklámról beszélnénk,
felejtsük el teljesen ebben az összefüggésben a szégyent.

Tovább gondolást segítő kérdések:

1. Visszatartottad magadat valaha attól, hogy megoszd másokkal azt, hogy ki vagy, vagy mivel foglalkozol? Milyen félelem vagy aggodalom tartott ettől vissza?

2. Az ön-reklám témájában, melyik gondolatot lenne szükséged a leginkább beépíteni ebből a cikkből magadba és miért?

Az eredeti videót, amiből a fordítás készült itt tudod megnézni: 
https://youtu.be/dOnn2DEGUAc

Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0